نماینده رسمی فروش محصولات کسپرسکی در ایران

چگونه گیمرهای سنین مختلف مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند

چرا کلاهبرداران در میان تمام گیمرها، بچه ها را هدف قرار می‌دهند، چگونه این کار را انجام می‌دهند و چه چیزی را می‌خواهند بدزدند؟ این روزها، یک بچه 12 یا 13 ساله می‌تواند به یک بازیکن حرفه ای در اینترنت تبدیل شود، در حالی که کوچکترین آنها در سنین پایین … چهار سالگی کار خود […]

سایبریچرا کلاهبرداران در میان تمام گیمرها، بچه ها را هدف قرار می‌دهند، چگونه این کار را انجام می‌دهند و چه چیزی را می‌خواهند بدزدند؟

این روزها، یک بچه 12 یا 13 ساله می‌تواند به یک بازیکن حرفه ای در اینترنت تبدیل شود، در حالی که کوچکترین آنها در سنین پایین … چهار سالگی کار خود را آغاز می‌کنند! دنیای بازی های اینترنتی بسیار جوان‌تر شده است، اما همه گیمرها – چه کودکان و چه بزرگسالان – با چندین تهدید سایبری روبرو هستند. و کلاهبرداران هر یک از طرح های خود را با در نظر گرفتن مخاطبان سنی خاصی طراحی می‌کنند.

اگرچه کودکان نسبت به بزرگسالان زمان کمتری را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند ، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین اهداف مجرمان سایبری هستند: از این گذشته، یک کودک اغلب می‌تواند به راحتی شما را به کارت بانکی والدینش برساند.

پنیر رایگان هنوز بوی خوبی می‌دهد

One of the most common scams targeting young gamers

یکی از رایج‌ترین حملات سایبری که گیمرهای جوان را هدف قرار می‌دهد، به شکل پیشنهاد تولید ارز درون بازی به صورت رایگان است. دلیلش این است که بچه های امروزی ترجیح می‌دهند ارز درون بازی را از والدین خود دریافت کنند تا پول جیبی. گیمر های جوان برای اینکه تقریباً در هر بازی آنلاین بهترین خود باشند، به سکه های مجازی زیادی نیاز دارند. مانند V-bucks در Fortnite یا Robux در Roblox برای اجتناب از درخواست از والدین خود، کودکان همیشه به دنبال سکه های رایگان هستند که آنها را در برابر مجرمان سایبری آسیب پذیر می‌کند.

با تکیه بر دانش ابتدایی اکثر کودکان در مورد امنیت سایبری، کلاهبرداران حتی به طرح‌های هوشمندانه هم نمی‌پردازند: آنها به معنای واقعی کلمه می‌گویند چه داده‌هایی از قربانیان خود می‌خواهند. به عنوان مثال، در یک سایت فیشینگ که وانمود می‌کند جواهرات تولید می‌کند. واحد پول بازی محبوب کودکان Brawl Stars  از کاربران خواسته می‌شود که فقط به چهار سوال پاسخ دهند تا هر چقدر که می‌خواهند جواهرات دریافت کنند. علاوه بر تعداد مورد نظر جواهرات و نام درون بازی آنها، کاربر باید آدرس ایمیل مرتبط با فروشگاه آنلاین بازی سوپرسل و  رمز عبور آن را نیز تحویل دهد! چرا گیمر جوان باید این داده ها را به اشتراک بگذارد، سازندگان سایت هرگز توضیح نمی دهند.

با تکیه بر دانش ابتدایی اکثر کودکان در مورد امنیت سایبری، کلاهبرداران حتی به طرح‌های هوشمندانه هم نمی‌پردازند: آنها به معنای واقعی کلمه می‌گویند چه داده‌هایی از قربانیان خود می‌خواهند. به عنوان مثال، در یک سایت فیشینگ که وانمود می‌کند جواهرات تولید می‌کند. واحد پول بازی محبوب کودکان Brawl Stars  از کاربران خواسته می‌شود که فقط به چهار سوال پاسخ دهند تا هر چقدر که می‌خواهند جواهرات دریافت کنند. علاوه بر تعداد مورد نظر جواهرات و نام درون بازی آنها، کاربر باید آدرس ایمیل مرتبط با فروشگاه آنلاین بازی سوپرسل و  رمز عبور آن را نیز تحویل دهد! چرا گیمر جوان باید این داده ها را به اشتراک بگذارد، سازندگان سایت هرگز توضیح نمی دهند.

اکنون با در اختیار داشتن ایمیل قربانی، مهاجمان می‌تواند یک کد امنیتی برای ورود به حساب سوپرسل دریافت کنند و با تغییر رمز عبور، آن را هک کنند. بنابراین، به جای برداشتن تعداد زیادی جواهرات رایگان، بازیکن بدبخت ممکن است هم حساب ایمیل خود و هم تمام تجربه و ارز انباشته خود را در Brawl Stars  از دست بدهد.

سایر کلاهبرداری های سایبری حتی ابتدایی تر هستند. یکی از سایت‌هایی که پیدا کردیم از کاربران دعوت می‌کند تا چیت‌های Valorant را که به سایر بازیکنان برتری می‌دهند، همراه با راهنمای نصب دقیق دانلود کنند.

یکی از دستورالعمل‌ها این بود که قبل از نصب فایل، همه نرم‌افزارهای آنتی ویروس را غیرفعال کنید. هرچه آنتی ویروس قربانی مدت بیشتری غیرفعال باشد، کلاهبرداران سایبری به طور بالقوه می‌توانند داده های بیشتری را خارج کنند. اگر کودک رایانه شخصی خود را داشته باشد، مفید است، اما اگر یک رایانه خانگی مشترک پر از اطلاعات والدین، از جمله رمز عبور و جزئیات کارت بانکی باشد، چه؟

تقریباً هر بزرگسالی بوی پنیر را در تله موش حس می‌کند، اما برای بچه‌هایی که اطلاعات کمی در مورد ترفندهای مجرمانه سایبری دارند، هیچ چیز ناراحت کننده نیست. آمارها نشان می‌دهد که بدافزار پنهان شده به عنوان Minecraft  یا Roblox 3  تا 4 برابر بیشتر از بازی های دیگر توسط کودکان دانلود می‌شود.

هرچه بازیکن با تجربه تر باشد، کلاهبرداری پیچیده تر است.

برای فریب گیمرهای حرفه ای، کلاهبرداران باید روش های بسیار پیچیده تری داشته باشند. آنها با هدف قرار دادن مخاطبان بزرگسال، سایت‌های فیشینگ را ایجاد می‌کنند. اما نتیجه یکسان است: در نهایت از داده ها و حساب بازی کاربران گیمر کلاهبرداری می‌شود، یا از او خواسته می‌شود تا یک تست آنلاین “من ربات نیستم” را با پیشنهاد جایزه انجام دهد. به عنوان مثال، آخرین مدل آیفون یا یک پلی استیشن 5. فقط برای دریافت آن، کمیسیون کمی باید پرداخت شود. و همانطور که ممکن است حدس زده باشید، پس از پرداخت این مبلغ، گیمر جایزه ای دریافت نمی‌کند و در عوض ممکن است کارت بانکی خود را به خطر بیندازد.

همچنین امسال، مجرمان سایبری یاد گرفته‌اند که چگونه از فروشگاه‌های درون بازی ها با بازی‌های محبوبی مانند CS:GO ، PUBG  و Warface  تقلید کنند. و برای به دست آوردن حساب کاربری خوب با قیمت پایین، قربانیان باید اعتبار خود را برای Steam یا حتی برای شبکه های اجتماعی مانند توییتر یا فیس بوک وارد می‌کردند. به محض اینکه آنها این داده ها را وارد کردند، حساب کاربری آنها مستقیماً به دست مجرمان سایبری افتاد و تمام پوسته ها و مصنوعات آنجا به سایر گیمرها فروخته شد.

یکی دیگر از ترفندهای رایج، ارائه بسته‌های (ده‌ها یا حتی صدها) بازی دارای مجوز است. اما در ارای آن یک مبلغ ناچیز باید از کارت بانکی شما پرداخت شود. یا می‌توانید  “Battle pass” را به صورت رایگان دریافت کنید، اما مثلاً برای تأیید سن خود، باید اعداد پشت و جلوی کارت اعتباری خود را وارد کنید. اما در واقع هیچ جایزه ای برای تحویل دادن این اطلاعات وجود ندارد. بلکه حتی این داده ها به احتمال زیاد دزدیده می‌شوند و سپس در وب تاریک فروخته می‌شوند.

چگونه از خود در برابر چنین تهدیدهایی محافظت کنیم؟

چه یک گیمر تازه کار یا حرفه ای باشید، تهدیداتی که با آن روبرو هستید یکسان هستند و ارزش این را دارد که بدانید چگونه در فضای سایبری از خود محافظت کنید:

  • از رمزهای عبور قوی استفاده کنید: یک رمز عبور منحصر به فرد برای هر حساب. در این صورت اگر یکی از حساب های شما ربوده شود، بقیه همچنان مال شما خواهند بود. آیا به حافظه خود اعتماد ندارید؟ مدیر رمز عبور می‌تواند کمک کن.
  • با احراز هویت دو مرحله ای از حساب های خود بیشتر محافظت کنید.
  • از کارت های بانکی مجازی استفاده کنید و موجودی آن ها را دقیقاً قبل از خرید و دقیقا به میزان خریدتان در همان لحظه شارژ کنید.با وارد کردن اعداد از کارت بانکی خود، خطر از دست دادن تمام وجوهی که در آنجا دارید را متحمل می‌شوید.
  • یک آنتی ویروس قابل اعتماد را روی رایانه خود نصب کنید، این آنتی ویروس باید ابزارهای لازم برای شناسایی حملاتی که در این مقاله ذکرشده است را شامل شود. به طول مثال ابزار های امنیتی(آنتی فیشینگ،حفاظت از پرداخت، حفاظت از هویت، بررسی کننده نشت داده و اطلاعات، مدیریت رمز عبور، تشخیص فوری تهدید و ضد باج افزار از جمله این ابزار های لازم برای حفظ امنیت شما هستند.

Antivirus Kaspersky

محصولات آنتی ویروس کسپرسکی دارای حالت بازی (Game mode) ویژه ای هستند که با شروع بازی به طور خودکار فعال میشود. به‌روزرسانی های پایگاه داده Antivirus kaspersky، اسکن‌های برنامه‌ریزی‌شده درایو و اعلان‌ها در این حالت به حالت تعلیق در می‌آیند، اما حفاظت در پس‌زمینه به کار خود ادامه می‌دهد. یعنی:

  • سیستم شما به طور ایمن در برابر هر گونه بدافزار محافظت می‌شود.
  • داده های شخصی شما جهت عدم نشت نظارت می‌شوند.
  • رمزهای عبور شما در یک فضای امن و رمزگذاری شده ذخیره می‌شوند.
  • همه پیوندهایی که دنبال می‌کنید برای کلاهبرداری و فیشینگ بررسی می‌شوند.
  • آدرس IP شما توسط یک VPN پنهان می‌شود، که داده های ارسالی را رمزگذاری می‌کند و با انتخاب سرور مناسب، پینگ/تأخیر را بهبود می‌بخشد.
  • همچنین تنظیمات سیستم عامل بهینه شده است تا یک میلی ثانیه از بازی را از دست ندهید

شما میتوانید برای مشاهده و خرید آنتی ویروس کسپرسکی به صفحه محصولات در سایت مراجعه کنید.

ثبت نام مشتری جدید

لطفاً برای ادامه شرایط و ضوابط را قبول کنید.